3 Nisan 2013 Çarşamba

WATTON WT-043

WATTON WT-043

     Bu ilk ürün inceleme yazımda sizlerle kafa fenerleri konusunda bilgilerimi paylaşmak istiyorum. Aslında kafa feneri daha önce bir-iki doğa yürüyüşü dışında hiç kullanmadım. Koşarken ilk tecrübemi Aydos ormanında 1 saatlik bir kullanım ile yapmıştım. Asıl tecrübemi 16-17 Mart 2013 tarihide Çekmeköy patikalarında düzenlenen gece koşusunda yaşadım. Karalıkta yapılan koşularda en çok ihtiyaç duyacağımız ekipman elbetteki iyi bir kafa feneri. 
Bu konuda Watton WT-043 kafa fenerini almadan önce internette oldukça uzun bir süre araştırma yaptım. Petzl, Black Diamond  gibi pekçok marka ve model çeşitliliği söz konusu. İlk olarak bu alanın en iyilerinden biri Petzl kafa fenerlerini inceledim. Gerçekten çok kaliteli ve
dayanıklı modellere sahip bir marka olduğunu söylemeliyim. Hatta bazılarını Karaköy'de bulunan outdoor mağzalarında yakından görme fırsatım da oldu. Kaliteye, kullanma kolaylığına, hafifliğine dayanıklılığına diyecek bir şey yok. Eğer sizin bütçeniz müsait ise Petzl modellerini almanızı tavsiye edebilirim. Benim bütçe imkanlarıma göre pahalı kaldığını söyleyebilirim Petzl ürünleri hakkında Caner Odabaşı'nın yazısı)


     Araştırmalarımı sürdürüken eski çalıştığım işyerinde el feneri satınlaması yaptığım arkadaşımı arayarak yardım istedim. O da sağ olsun birkaç gün sonra 5-6 model ile beni ziyaret etti. Modeller arasında en iyisinin Watton WT-043 olduğuna tereddütler arasında karar verdim. Verdiğim kararın doğruluğunu Çekmeköy koşusunda anladım. Memnun kaldığım yönlerini maddeler halinde yazmak istiyorum.

1- Aydınlatma açısı oldukça iyi. Zumlu bir ışık sistemi ile çalışıyor ve ayarını fenerin ön tarafını ileri geri çekerek yapıyorsunuz. En dibe bastırırsanız geniş açı ile önünüzde 4-5 metrelik mesafeyi çok rahat görebiliyorsunuz. Öne
doğru çektikçe daha uzağı aydınlatıyor ama açı daralıyor. Ben Çekmeköy'de en geniş açı ile kullandım. Oldukça memnun kaldım.
2-  Işık gücü oldukça iyi. Beyaz renkte bir ışık veriyor. Bu gücü 3 kademeli bir sistem ile sağlıyor. Birinci kademede en güçlü aydınlatma, ikinci kademe ekonomik orta güçte aydınlatma  ve üçüncü kademe flaşör olarak yanmakta. Bu fonksiyonlar fenerin üst tarafında bulunan metalik düğme ile kontrol edilmekte. İnternet sitesinde maksimum güçte iken Çalışma süresi 3 saat imiş. Ben Çekmeköy'de orta güçte ışık verimliliğinden oldukça memnun kalarak yaklaşık 6 saat koştum ve hala da enerjisi tükenmemişti.
3-  Ağırlık konusunda bir sıkıntı yaşamadım. 88 gr. fener+34 gr. pillerile birlikte 122 gr. ağırlığı var. Oldukça hafif ve kafaya taktığımda rahatsız etmedi.
4-  Mesafe olarak teknik verilerinde 150 metreye kadar aydınlatma yapabildiği yazıyor. Zoomu en öne çektiğinizde ileriyi aydınlatıyor ancak 150 metre biraz afaki rakam gibi geldi bana. Uzağı görmede pek sağlıklı bir görüş sağlayamadım. Ancak kısa zoomda oldukça tatmin edici bir performans gösterdi.
5-  Fenerin yukarı aşağı açısını istediğiniz 3 açıya getirebiliyorsunuz. En çok verim aldığım açı ikinci kademe oldu. Ancak bu açıya getirdiğimde sabit durma sorunu ortaya çıkıyor. Bu sorunu feneri daha önceden bu açıya kağıt bant ile yapıştırarak çözdüm.
6- Tüm gece sürecek olan yarışlarda yedek pilleri taşımanız bir hayli önemli. Hatta 2 set yedek pil bulundurmanızda fayda olabilir.
     Fiyatına göre performansından oldukça memnun kaldım. 25-35 arasındaki fiyatlarla internette satılmakta. En büyük dezavantajı çalışma süresinin kısa olaması.Ama bilirsiniz bir atasözü vardır "Ne kadar ekmek o kadar köfte" Dediğim gibi fiyatına göre fena değil. Diğer fenerleri de umarım ileriki dönmelerde kullanıp deneme şansım olursa yine buradan tecrübelerimi aktaracağım. Herkese iyi antrenmanlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder